تبلیغات
رزمندگان سایبری313 - در قرآن هیچ اشاره ای به حجاب نشده است؟!
ثامن تم قبیله منتظر313
مقر فرماندهی رنجرهای سایبری
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ خدایا بلاء عظیم گشته و درون آشکار شد و پرده از کارها برداشته شد و امید قطع شد وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ و زمین تنگ شد و از ریزش رحمت آسمان جلوگیری شد و تویی یاور و شکوه بسوی تو است الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی و اعتماد و تکیه ما چه در سختی و چه در آسانی بر تو است خدایا درود فرست بر مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ محمد و آل محمد آن زمامدارانی که پیرویشان را بر ما واجب کردی و بدین سبب مقام وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ و منزلتشان را به ما شناساندی به حق ایشان به ما گشایشی ده فوری و نزدیک مانند الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی چشم بر هم زدن یا نزدیکتر ای محمد ای علی ای علی ای محمد مرا کفایت کنید فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ که شمایید کفایت کننده ام و مرا یاری کنید که شمایید یاور من ای سرور ما ای صاحب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ الزمان فریاد، فریاد، فریاد، دریاب مرا دریاب مرا دریاب مرا همین ساعت السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ همین ساعت هم اکنون زود زود زود ای خدا ای مهربانترین مهربانان به حق مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ محمد و آل پاکیزه اش اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
آرشیو مطالب
تصویر روز

مانع ظهور گناهان ما هستند...گناهنمان را ترک کنیم

راهنمای زندگی
صلوات شمار
ذکر روز
ذکر روزهای هفته
نوای سایت
کانال ما در آپارات


مترجم سایت
اوقات شرعی
اوقات شرعی
آمار سایت
» تعداد کل پست ها :
» آخرین بروز رسانی :
کلنا عباسک یا زینب کاش من هم یتیمی بودم در دامانت دعای عهد،هرروز بعد از نماز صبح حدیث/امام حسن عسگری(ع) جانم فدای سید علی
(بسم الله الرحمن الرحیم)

از جمله اتهاماتی که شبکه های غربی به اسلام و جوامع اسلامی وارد می کنند، این است که اجبار زنان به رعایت پوشش در جامعه با حقوق زنان منافات دارد. این در حالی است که جوامع غربی عمدتا ادعای تبعیت از دین مسیحیت را دارند و چنانکه خواهد آمد در این شریعت هم حیا و وقار و رعایت حدود عفت برای زنان لازم دانسته شده است.





اخیرا بیست و چهارمین کنفرانس "بنیاد پژوهش های زنان" با موضوع "پیکر زن و حجاب در جوامع اسلامی" در برلین برگزار شد.

 

در این کنفرانس شرکت کنندگان که با عقاید و مذاهب گوناگون اسلامی و غیر اسلامی در آن شرکت داشتند به نقد حجاب اسلامی پرداختند!

 

دویچه وله در گفتگوی روز خود با صدیقه وسمقی یکی از شرکت کنندگان این کنفرانس مصاحبه ای داشت که نامبرده در این گفتگو بدون استناد به منابع اسلام یعنی قرآن و سنت، فقط به طرح برخی انگاره های تاریخی پرداخت که در زیر به نقد آن می پردازیم.

 

این خانم مدعی اسلام شناسی در گفتگوی خود با دویچه وله اظهار داشت: « این چیزی که امروزه بعنوان حجاب و بعنوان حجاب اسلامی برای زن تعریف می شود، تعریف و تفسیری است که نهاد روحانیت (آن هم یک بخش هایی از روحانیت هم هستند که این تعریف افراطی را قبول ندارند) اما  نهاد رسمی روحانیت بویژه در ایران این تفسیر را دارد و من معتقدم این یک تعریف و تفسیر غلط و نادرست از پوشش و حجاب اسلامی برای زنان است و تاکید کردم ما صریحا در جایی نداریم که گفته شده باشد که زنها موظفند و مجبوراند که حتما سرشان را بپوشانند و حتی در صورتی که عده ای معتقد به چنین چیزی باشند ما بازهم دلیل شرعی نداریم برای اینکه مجبور بکنیم کسانی را که اعتقاد ندارند که حتما باید سرشان را بپوشانند و یا از لباسی که مثلا نهاد رسمی دین به آن اعتقاد دارد همه موظف باشند و مجبور باشند از آن تبعیت کنند خود این اجبار کردن مردم، خود اجبار کردن زنان به استفاده از یک چنین پوششی تحمیلی، سختگیرانه و افراطی، یک کار خلاف اخلاق است.»

 

در جواب این مدعی اسلام شناسی که مدعی "غلط بودن تعریف و تفسیر حجاب" می باشد، باید گفت:

 

ملاک و معیار تعریف و تفسیر شما در امور دینی و از آن جمله حجاب چیست؟

 

آیا کلام خداوند بعنوان شارع و پیامبر و ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین بعنوان بیان کنندگان دین می بایست معیار قرار بگیرد یا رای، نظر و سلیقه شخصی شما؟

 

اگر معیار کلام خداوند است ـ که حق همین است ـ خداوند صراحتا در قرآن، آیه 59 سوره احزاب به پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم امر به حجاب کرده و می فرماید: « ای پیامبر به زنان و دخترانت و زنان مومنان بگو پوشش های خود (جلابیب) را بر خود بپیچند.»

 

مرحوم علامه طباطبایی در ذیل این آیه در تفسیر المیزان آورده است:

(جلباب ) یعنی جامه ای سراسری که تمام بدن را بپوشاند و یا روسری و مقنعه مخصوصی که صورت و سر را ساتر می شود.می فرماید، ای رسولخدا به همسرانت و دخترانت و زنان مؤمن امتت بگو که جلبابهای خود را طوری جلو بکشند که زیر گلو و سینه هایشان آشکار نباشد و این پوشاندن بدن به اینکه ، این صورت شناخته شوند که اهل عفت و حجابند نزدیکتر است ،در نتیجه وقتی مردان بدانند آنها اهل حجاب هستند، دیگر ایشان را اذیت و آزارنمی کنند و اهل فسق و فجور متعرض آنها نمی شوند. و یا بعضی مفسران گفته اند این پوشش نزدیکتر است به اینکه آنها را به عنوان زن مسلمان و آزاد بشناسند و متعرض آنها نشوند.

 

در آیه 31 سوره مبارکه نور نیز خداوند حجاب را نشانه ای از ایمان معرفی کرده و آن را برای زنان مومن واجب اعلام کرده است.

 

اما اگر ملاک حجاب و امور دینی نظر و رای شما و هم پیمانان شما در شبکه ها و سایت های غربی دشمنِ اسلام باشد که حقیقتا باید گفت " و علی الاسلام السلام"



طرح این اظهارات در حالی است که بر اساس یافته های باستان شناسان و گزارش های تاریخی، حجاب از دیر باز در میان اقوام و ملل مختلف وجود داشته است و با توجه به تعالیم کتاب مقدس و قرینه های تاریخی، از مسلمات یهود و نصاری و دیگر ادیان می باشد. از جمله:

 

1ـ در مورد پوشش کامل در مقابل نامحرم در «سفر پیدایش» تورات چنین می خوانیم: و رفقه، چشمان خود را بلند کرد و اسحاق را دید و از شتر خود فرود آمد. زیرا که از خادم پرسید: این مرد کیست که در صحرا به استقبال ما می آید؟ و خادم گفت: آقای من است. پس برقع خود را گرفته، خود را پوشانید، (سفر پیدایش، باب24، فقره 64 و 65). و در مورد عدم تشبه مرد و زن به یکدیگر در «تورات» آمده است: «متاع مرد، بر زن روا نباشد و مرد، لباس زن نپوشد، زیرا هرکه این کند، مکروه یهود (خدای تو) است» (تورات، سفر تثنیه، باب 22، فقره5').

 

2ـ در تورات، از چادر و برقع و روبنده ای که زنان با آن سر و صورت و اندام خویش را می پوشانده اند، صریحا نام برده شده است، که نشانگر کیفیت پوشش زنان است. برای نمونه در کتاب «روت» می خوانیم:«بوعز گفت: زنهار کسی نفهمد که این زن به خرمن آمده است. و گفت: چادری که بر توست، بیاور و بگیر. پس آن را بگرفت و او شش کیل جو پیموده بر وی گذارد و به شهر رفت. (تورات، سفر پیدایش ، باب 38 ، فقره 14 و 15 ). در مورد عروس یهودا می خوانیم: « پس رخت بیوگی را از خویشتن بیرون کرد. برقعی به رو کشید و خود را در چادری پوشید و به دروازه عینایم که در راه تمنه است، بنشست» (تورات، سفر پیدایش، باب 38، فقره 14 و 15 )

 

3ـ بر پایهٔ آنچه موبد «رستم شهرزادی» گفته‌است، پوشش زن باید به گونه‌ای باشد که حتا یک تار موی او نیز آشکار نگردد. در خرده اوستا، چنین آمده‌است: «همگان نامی ز تو بر گوییم و همگان سر خود را می‌پوشیم و آن گاه به درگاه دادار اهورمزدا نماز می‌کنیم».(خرده اوستا، فصل آیندگان )

 

4ـ ویل دورانت دربارهٔ زنان در دوران هخامنشیان می‌گوید: «زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز درتخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند. هرگز به آنان اجازه داده نمی‌شد که آشکارا با مردان آمیزش (اختلاط) کنند. زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی را، حتی پدر یا برادرشان باشد، ببینند. در نقش‌هایی که درایران باستان برجای مانده، هیچ صورت زنی دیده نمی‌شود و نامی از ایشان به نظر نمی‌رسد.»

 

5ـ حتی احمد کسروی که دارای ماهیت ضددینی و ناسیونالیست افراطی است در صفحه 7 کتاب "خواهران و دختران ما" می نویسد: پلوتارک مورخ یونانی در مورد شرایط ایران در زمان هخامنشیان می‌نویسد که «هر گاه لازم است زنان ایران از خانه خارج شوند و به سفر روند، درون چادر‌های در بسته‌ای می‌نشینند و چادر را بر روی گردونه‌ای قرار می‌دهند و حمل می‌نمایند.» احمد کسروی نتیجه می‌گیرد که استفاده از چنین چادری ویژه توانگران بوده و افراد عادی جهت رفت و آمد مشابه کوچکتر آن را بر سر می‌گرفته‌اند و به تدریج ظاهر آن تغییر کرده و به صورت امروز در آمده ولی نام چادر همچنان بر آن باقی مانده‌است.



  • منبع: جام


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین مطالب
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباصالح المهدی(عج)

...::پایگاه جامع گرافیک سایبری::...

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر اعوانه و انصار و شیعته و المسشهدین بین یدیه
حمایت از ما
دوستان سایبری
لوگوی همسنگران سایبری

جنبش مصاف قبیله منتظر313جنبش سایبری 313
منتظر پاتوق
پایگاه اینترنتی مقتدر مظلوم
آنتی666
فریاد مهتاب
تیم منذرین
عشق مهدی
شهید آوینی
به سوی بیداری
انجمن منتظران مهدی عج ثامن تم معبر سایبری فندرسک قدم به قدم با اهل بیت زندگی اما به سبک طلبگی پایگاه اطلاع رسانی انتظار313 مصاف با شیطان شبکه اجتماعی منتظران