تبلیغات
رزمندگان سایبری313 - داستان فرهنگ سازی وارونه+تصاویر
ثامن تم قبیله منتظر313
مقر فرماندهی رنجرهای سایبری
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ خدایا بلاء عظیم گشته و درون آشکار شد و پرده از کارها برداشته شد و امید قطع شد وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ و زمین تنگ شد و از ریزش رحمت آسمان جلوگیری شد و تویی یاور و شکوه بسوی تو است الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی و اعتماد و تکیه ما چه در سختی و چه در آسانی بر تو است خدایا درود فرست بر مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ محمد و آل محمد آن زمامدارانی که پیرویشان را بر ما واجب کردی و بدین سبب مقام وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ و منزلتشان را به ما شناساندی به حق ایشان به ما گشایشی ده فوری و نزدیک مانند الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی چشم بر هم زدن یا نزدیکتر ای محمد ای علی ای علی ای محمد مرا کفایت کنید فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ که شمایید کفایت کننده ام و مرا یاری کنید که شمایید یاور من ای سرور ما ای صاحب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ الزمان فریاد، فریاد، فریاد، دریاب مرا دریاب مرا دریاب مرا همین ساعت السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ همین ساعت هم اکنون زود زود زود ای خدا ای مهربانترین مهربانان به حق مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ محمد و آل پاکیزه اش اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
آرشیو مطالب
تصویر روز

مانع ظهور گناهان ما هستند...گناهنمان را ترک کنیم

راهنمای زندگی
صلوات شمار
ذکر روز
ذکر روزهای هفته
نوای سایت
کانال ما در آپارات


مترجم سایت
اوقات شرعی
اوقات شرعی
آمار سایت
» تعداد کل پست ها :
» آخرین بروز رسانی :
کلنا عباسک یا زینب کاش من هم یتیمی بودم در دامانت دعای عهد،هرروز بعد از نماز صبح حدیث/امام حسن عسگری(ع) جانم فدای سید علی
(بسم الله الرحمن الرحیم)

آنچه از نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان این امور مغفول مانده است این نکته مهم می‌باشد که «تنها تولید لوازم با نماد های ملی-مذهبی نمی‌تواند در مخاطب ایجاد ذائقه کند». بلکه ابتدا باید ذائقه سازی کرد سپس برای مطالبه ایجاد شده، خوراک فرهنگی تأمین و تهیه نمود.

داستان فرهنگ سازی وارونه




رونمایی از نمایشگاه لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی، بهانه ای بود تا بخش‌های خبری صدا و سیما گزارشی از وضعیت این موضوع خاص و همچنین عدم فرهنگ سازی در زمینه آموزش به خصوص در مقاطع ابتدایی را تهیه و پخش کنند.

در این گزارش‌ها عمدتاً مقایسه ای بین حضور محصولات خارجی در این عرصه با محصولات داخلی – ایرانی اسلامی- و همین طور دلایل تمایل متقاضیان این محصولات-خارجی- مورد بررسی قرار گرفت.

نکته قابل تأمل در غالب این گزارش‌ها، اذعان متقاضیان و همچنین فروشندگان و تولیدکنندگان این محصولات به این امر بود که عمده دلیل تولید و یا وارد نمودن محصولاتی با فرهنگ بیگانه، همانا تمایل کودکان –که هدف اصلی این بازار به شمار می‌روند- به این برندها و یا نمادها می‌باشد.

اما نکته ای که جای سؤال دارد این است که چرا در داخل کشوری با این پیشینه غنی فرهنگی، تا به امروز نمادهایی برای مطالبه کودکانمان پرورش نیافته که امروزه باید شاهد روی آوردن این قشر آینده ساز به شبه قهرمانان غربی و شرقی باشیم؟

البته در این نمایشگاه از محصولاتی با برندها و نمایه های داخلی نیز پرده برداری شد که جای تقدیر و امیدواری دارد اما با وجود این تلاش‌ها، آمار نشان می‌دهد که بالغ بر ۸۵ درصد از کودکان و نوجوانان ما، مایلند که از تصاویر قهرمانان خارجی بر روی لوازم‌التحریر خود استفاده کنند!

این ارقام نشان دهنده ضعف مفرط ما در بیان و تبلیغ و ترویج افتخارات ملی و دینی خود است. امری که بیگانگان به خوبی از آن برای صادر نمودن فرهنگ خود– بخوانید تهاجم فرهنگی - بهره می‌برند.

در این مسیر آنچه از نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان این امور مغفول مانده است این نکته مهم می‌باشد که «تنها تولید لوازم با نماد های ملی-مذهبی نمی‌تواند در مخاطب ایجاد ذائقه کند». بلکه ابتدا باید ذائقه سازی کرد سپس برای مطالبه ایجاد شده، خوراک فرهنگی تأمین و تهیه نمود.

کاری که ما در این روزها در کشورمان در حوزه های فرهنگی انجام می‌دهیم دقیقاً بالعکس است به این عبارت که ابتدا محصولات با اهداف ترویج فرهنگ را تولید می‌کنیم سپس انتظار داریم مخاطبین از آن استقبال کنند. به بیان کهن در زبان تمثیل «ابتدا منار را می‌دزدیم پس از آن به فکر چاهی برای آن می‌گردیم».

آنچه در فروشگاه‌های ما هنگام باز شدن مدارس رخ می‌دهد –منظور هجوم انواع نمادها و شخصیت‌های بیگانه به ذهن و روان فرزندان ماست- حاصل چند دهه سلطه رسانه ای غرب - فرهنگ غربی- به جهان است. این عزیزان! غربی به خوبی دانسته‌اند که ابتدا باید برای مخاطبین خود سلیقه ایجاد کنند بنابراین اول اغراض و اهداف فرهنگی خود را در غالب پوشش‌های جذب کننده تعریف نموده سپس آنها را با شخصیت‌هایی نظیر باربی، بتمن و سوپر من ویا اسپایدر من، شرک و میکی موس و تام و جری و باب اسفنجی و لوک خوش شانس و ... برای مخاطبین خود خواستنی و جذاب نموده و پس از مدتی این نمادها را با قرار گرفتن بر روی تمام ادوات مخصوص کودکان به فکر و ذهن و در نهایت فرهنگ آنان وارد کرده و در ضمیر ایشان نهادینه می‌کنند.

نباید در کوتاه مدت انتظار بهره بری از این فرآیند را داشت؛ بلکه برای تغییر ذائقه یک نسل باید به اندازه یک نسل زمان صرف کرد آنچه که غرب – به معنای عام آن- از ابتدای قرن بیستم به آن روی آورده و ثمره آن اکنون در خانه های ما و در مقابل ما نمایان است.

از طرح موضوعات فوق این نتیجه را می‌توان به وضوح در یافت که اگر می‌خواهیم که کودکان و آینده سازان کشورمان در دامن غرب و فرهنگ منحط آن نیفتند باید با رسانه و به زبان هنر و فارغ و عاری از هر تحکیم و تحکمی با آنان سخن گفت و ایشان را هنرمندانه به سمت مشاهیر و اساطیر ملی و مذهبی کشور خود سوق دهیم و ابتدا سلیقه این نسل را با همان ابزاری که بیان شد – که حقیقتاً تنها ابزار موثر بر روی این قشر از جامعه است که بزرگان گفته‌اند هنر برتر از گوهر آمد پدید - تعدیل نمود و پس از آن محصولات فرهنگی با این نمادها روانه بازار کرد تا نتیجه‌اش بشود اصلاح امور فرهنگی جوانان آینده و بزرگان پس از آن.

و توصیه ای برای مسئولان آنکه در راستای استمداد از رسانه باید توجه داشت که از ابتدایی‌ترین اصول این پایگاه بلند و وسیع تبلیغی همانا اصل صداقت است که غربیان نیز این موضوع را دیر زمانی است که فهمیده‌اند و به تظاهر هم که شده است در راستای اهداف خود از این اصل مهم –صداقت- به خوبی بهره می‌گیرند. به قول خواجه شیراز:

هزار سلطنت دلبری بدان نرسد   /که در دلی به هنر، خویش را بگنجانی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
رنجر سایبری

چهارشنبه 30 مرداد 1392
04:58 ب.ظ
- اخبار - اجتماعی و فرهنگی ادامه مطلب
آخرین مطالب
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباصالح المهدی(عج)

...::پایگاه جامع گرافیک سایبری::...

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر اعوانه و انصار و شیعته و المسشهدین بین یدیه
حمایت از ما
دوستان سایبری
لوگوی همسنگران سایبری

جنبش مصاف قبیله منتظر313جنبش سایبری 313
منتظر پاتوق
پایگاه اینترنتی مقتدر مظلوم
آنتی666
فریاد مهتاب
تیم منذرین
عشق مهدی
شهید آوینی
به سوی بیداری
انجمن منتظران مهدی عج ثامن تم معبر سایبری فندرسک قدم به قدم با اهل بیت زندگی اما به سبک طلبگی پایگاه اطلاع رسانی انتظار313 مصاف با شیطان شبکه اجتماعی منتظران